ادامه روش های ساده برای علاقه مند کردن فرزندانتان به مطالعه

7-در باره مطالب مورد علاقه خود در خانواده صحبت کنید:

اگر می خواهید فرزندان خود را با آنچه می خوانید آشنا کنید و خود نیز با آنچه فرزندانتان می خوانند آشنا شوید ، بهترین روش این است که درباره مطالب مورد علاقه ی خود در خانواده صحبت کنید.

آیا مطالب جذّابی می خوانید ؟ درباره اش صحبت کنید! اگر فرزندانتان کوچک تر از آنند که بتوانند آن مطلب را بخوانند اشکالی ندارد،کافیست بفهمید که از آنچه می خوانید لذت می برید و به آن علاقه دارید و دوست دارید که علاقه ی خود را با آنها در میان بگذارید.

8-صحنه های مورد علاقه خود را درخانواده اجرا کنید:

لازم نیست صحنه ای را که می خواهید اجرا کنید ، صحنه پیچیده ای باشد می توانید صحنه را با تعریف داستان مورد علاقه فرزندتان بازسازی کنید. هنگامی که به صورت خانوادگی کتاب می خوانید ، اگر پس از خواندن یک صحنه پر حادثه خواندن را قطع کنید و آن را اجرا کنید ، لذت بخش است از توانایی فرزندانتان برای اجرای صحنه به راحتی پی می برید که چه مقدار از آن به خاطر سپرده اند و پیچیدگی های شخصیت ها و طراح را تا چه حد درک می کنند.

9-خواندن کتاب مورد علاقه خود را به فرزندانتان توصیه کنید:

کتاب های مورد علاقه شما در دوران کودکی چه بود؟ آیا آنها را در اختیار فرزندتان قرار داده اید ؟ اگر خواندن کتاب های مورد علاقه ی خود را  به فرزندانتان توصیه کنید و مطلب را به صورت ظریف به آنها می فهمانید:

  • اول این که خودتان به خواندن علاقه دارید .
  • دوم این که فرزندانتان را آن قدر دوست دارید که می خواهید علاقه خود را با آنها نیز در میان بگذارید.

 

10-برای خواندن ، دلیل های عملی بیاورید :خرید

چگونه هنگام خرید ، تمرین خواندن کنیم؟

از فرزندانتان بخواهید اجناسی را که می خواهید در راهنمای فروشگاه پیدا کنند و با خواندن علایمی که از سقف آویزان شده است محل مورد نظر را شناسایی کنند.

از فرزندانتان بخواهید مارک های مختلف پودر رخت شویی ، ماست ، حبوبات و غیره را از نظر قیمت ، محتویات و اندازه بسته بندی آن با هم مقایسه کنند. با همدیگر ببینید که کدام جنس برای خریدن بهتر است.

 

11- برای خواندن ، دلیل های عملی بیاورید :آشپزی

بسیاری از بچه ها هرگز به این فکر نمی افتند که (چرا باید خواند؟)اما بعضی از بچه ها نیاز دارند که رابطه بین خواندن و مسائل علمی را ببینند.فرزندتان از دیدن این که هنگام آشپزی از مهارت خواندن خود استفاده می کنید ، سود می برد ، حتی اگر بر اساس غریزه ی خود آشپزی می کنید و هرگز کتاب آشپزی باز نمی کنید. باز هم هنگام آشپزی  بخوانید و فرزندتان می تواند در این کار به شما کمک کند.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top