بازی های رایانه ای:

راه حل ها:

1-ابتدا تصمیم بگیرید که به نظر شما مدت فعالیت برای این نوع بازیها چقدر است ، مثلاً یک ساعت در روز یا بیشتر . برای بقیه اوقات بیکاری فرزندتان ، فهرستی از فعالیت های جایگزین را تهیه کنید. به او بگویید که قانون جدید یک ساعت بازی در روز و فهرست پیشنهادی ما این است . مثبت برخورد  کنید . منتظر ناراحتی شدید فرزندتان باشید اما استوار و مهربان باقی بمانید. به سلاح های خود متصل شوید . پس از حدود دو هفته ، کودکی جدید و پر انرژی خواهید داشت.

2-اگر فرزندتان در ساعت خاصی به بازی های رایانه ای می پردازد ، فعالیت هایی را برای آن زمان برنامه ریزی کنید.

3-از روش وقتی /بعد استفاده کنید: " هر وقت تکالیف و کارهای روزمره ی خانه را تمام کردی ، می توانی رایانه را روشن کنی." از این برنامه ی منظم بعنوان طرحی استاندارد استفاده کنید.

4-از علاقه ی فرزندتان به رایانه استفاده کرده و آن را به عنوان ابزاری آموزشی به کار برید. برنامه های خلاقانه ، جالب و آموزنده را جایگزین بازی های بدون فکر یا خشن رایانه ای کنید. امروزه ، برنامه های بسیاری در دسترسی است که با استفاده از بازی ها و تصاویری جالب ، تاریخ ، ریاضی ، خواندن و مهارت های فکر کردن را به بچه ها می آموزند . اینها برنامه هایی هستند که اگر ببینید فرزندتان مدت های طولانی مشغول آنها هستند ، بسیار خوشحال خواهید شد.

امتیاز دهید
امتیاز 1 از 5 توسط 1 کاربر

نظرات و پیشنهادات

Top